Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Bestuur

dinsdag 25 november 2025

19:30 - 21:35
Locatie

Gemeentehuis Barneveld, Raadzaal

Voorzitter
De heer A. Flier
Toelichting

Deze vergadering is openbaar. Publiek is van harte welkom zonder aanmelding vooraf. De vergadering is ook live en achteraf te bekijken via de webcast. Om mee te praten over een onderwerp moet u zich wel aanmelden. Dat kunt u doen via griffie@barneveld.nl. Zie voor meer informatie www.barneveld.nl/raad.

Uitzending

Agendapunten

  1. 2

    De fracties van de VVD & Pro’98 willen naar aanleiding van de beantwoording van de schriftelijke vragen over de veiligheid van vrouwen verkennen hoe ze een beter beeld kunnen krijgen van hoe veilig het momenteel is en hoe die veiligheid door vrouwen wordt ervaren.


    Portefeuillehouder: burgemeester J. van der Tak en wethouder J.M. de Heer-Verheij

  2. 3

    Deze collegebesluit (B-3.20 op de lijst ingekomen stukken van 28-10-2025) is geagendeerd op verzoek van de fractie van de SGP. De SGP-fractie gaat graag in gesprek met het college en de andere fracties om de mogelijkheden te bezien of bij het ingroeimodel ook gekeken kan worden naar het maaien met maairobots op specifieke locaties als bijvoorbeeld begraafplaatsen, sportparken of grotere grasvelden in woonwijken.


    Portefeuillehouder: wethouder M.H.J. Pluimers-Foeken.

  3. 4

    Een afvaardiging  van de auditcommissie zal een terugkoppeling geven vanuit de vergadering van 20 november.

  4. 5
    Pauze - 20:20
  5. 6

    Nadat de raad op 28 mei 2025 heeft besloten geen wensen of bedenkingen kenbaar te maken over de conceptversie van de kantorenstrategie Regio Foodvalley 2025 – 2030 wordt de raad nu gevraagd de definitieve kantorenstrategie Regio Foodvalley 2025 – 2030 vast te stellen, zodat deze kan worden betrokken bij de uitwerking van het Regionaal Programma Werklocaties (RPW) 2026.


    Portefeuillehouder; W. Oosterwijk

  6. 7

    De (nieuwe) nota Activeren en Waarderen 2026 gaat in op de wijze waarop de gemeente vanaf 2025 investeert, en hoe zij investeringen activeert, waardeert en afschrijft. Voorheen waren kaders omtrent activeren en waarderen (summier) opgenomen in de financiële verordening. Met deze nieuwe nota wordt beoogd noodzakelijke (bestaande) kaders te bundelen en overzichtelijk vast te leggen.


    Portefeuillehouder: W. Oosterwijk

  7. 8

    Voorgesteld wordt om het volledig krediet van € 3.500.000 aan te wenden voor de realisatie van het huisvestingsplan van het gemeentehuis (afkomstig uit MIP 2025 en MIP 2026) en het krediet van € 1.200.000 aan te wenden voor vervanging facilitaire zaken o.a. kantoormeubilair (afkomstig uit MIP 2026).


    Portefeuillehouder: W.Oosterwijk

  8. 9

    Voorstellen onder dit agendapunt worden niet besproken in de commissie, tenzij zich insprekers melden of een of meer fracties alsnog bespreking vragen. Dit kan worden gemeld tot uiterlijk 10 uur de dinsdagochtend vóór de commissievergadering.

  9. 9.a

    Sinds de inwerkingtreding van de Omgevingswet heeft alleen de raad de bevoegdheid om te beslissen of voor een plan of programma een milieueffectrapportage uitgevoerd moet worden. Mede in verband met de wettelijke termijn om daarop te beslissen wordt voorgesteld deze bevoegdheid te mandateren aan de teamleider Beleid Leefomgeving. Deze bevoegdheid wordt toegevoegd aan de al bestaande mandatering voor de gevallen waarin de raad bevoegd is om op Woo-verzoeken te beslissen.


    Portefeuillehouder: B. Wijnne

  10. 10
    Rondvraag - 21:30
  11. 11
    Sluiting - 21:35